Известие

Collapse
No announcement yet.

145 1.3 боксер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • 145 1.3 боксер

    Здравейте,колеги!

    След като се разделих със старата ми алфичка (1.6 боксер) и след смяната на доста автомобили,сега пак съм със 145-ца,но този път 1.3 боксер. Имам наблюдения върху боксерите. Нещо обаче ме притеснява в новата 145-ца (нова за мен де ). Като я карам и си я държа на постоянна газ и да речем я карам с 40км/ч има едно сяцане. Сякаш че нещо не е като хората. Момчето,от което я купих,ми каза,че преди време бил свалял ламбда сондата да я почиства. Дали е възможно това предърпване/претрисане/сяцане да е от нея. Нещо регистрирвам и доста висок разход - някъде около 10/11-100 в града. За тоя малак мотор ми се струва висока тая стойност като се има в предвид стила ми на каране. Дайте съвети от къде и какво да почвам да гледам. И най-вайното - как

    Благодаря предварително на всички отзовали се!
    Alfa 145 1.6 boxer 95г.
    Човек без пари е лайно,а лайно с пари е личност!

    sigpic

  • #2
    1.3 има по-висок разход от 1.6, дори и по книжка.
    Другото, да, възможно е да е от ламбда сонда. Диагностиката вероятно ще си покаже.
    I just have a hunch that Stalin is not that kind of a man. I think that if I give him everything I possibly can and ask for nothing from him in return, he won't try to annex anything and will work with me for a world of democracy and peace
    Roosevelt

    Comment


    • #3
      За сецането незнам, ламбда сондата е деликатен компонент! Диагностика ще покаже всичко, което е проблемно.
      Разхода ти е нормален. На тема разход съм чел много тук във форума, а и моята гореше 10-11 в непикови часове в София и при много спокойно каране. На дълго е много икономична, около 6/100 с каране 120 км/ч.
      Има много теми на относно разхода, но боксерите си горят. Казваш, че си имал 1.6 боксер, няма начин тя да е горяла по-малко в града.
      In God we trust, all others pay cash.
      Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
      Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

      Comment


      • #4
        ---
        Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 00:03.
        Арфа Ромео 146 1.6 боксер

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от ves_v8 Покажи съобщение
          За сецането незнам, ламбда сондата е деликатен компонент! Диагностика ще покаже всичко, което е проблемно.
          Разхода ти е нормален. На тема разход съм чел много тук във форума, а и моята гореше 10-11 в непикови часове в София и при много спокойно каране. На дълго е много икономична, около 6/100 с каране 120 км/ч.
          Има много теми на относно разхода, но боксерите си горят. Казваш, че си имал 1.6 боксер, няма начин тя да е горяла по-малко в града.
          За градско незнам но моята на извънградско барабар с двете метанови радости в багажника ми е падала под 6, с малко де. А в града е смърт то е ясно.
          145 1.7 16V Boxer

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
            Има - ако не се кара, не гори.
            Верно боксерите си горят горивото, все пак е по скоро - моноинжекцион.
            Разликата между 1.3 и 1.6 е само 8к.с. но 1.3 си е 100 про. моно инжекция докато на 1.6 е "стерео"
            много ми е интересно - как се почиства ламбда сонда.
            Това в червеното не го разбрах – как така “си е 100% моноинжекция”. Аз не бях чувал за алфа с моноинжекция.
            Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

            Comment


            • #7
              ---
              Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 00:04.
              Арфа Ромео 146 1.6 боксер

              Comment


              • #8
                Е моноинжекцион не е ли само с един инжектор дето пръска в колектора...
                Alfa Romeo 145 1.4 16V TS
                Alfa Romeo 145 1.3 8V Boxer - ex
                Audi A4 1.9 TDI

                Comment


                • #9
                  Ламбда сонда не се чисти! Тоя дето го е правил си е правил експерименти някакви. Иди на диагностика все пак, но при това положение аз бих се усъмнил точно в ламбдата.
                  The greatest of all scientific hobbies!

                  Comment


                  • #10
                    ---
                    Last edited by ivan dimitrov; d.m.y г., 00:05.
                    Арфа Ромео 146 1.6 боксер

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                      Абе така си е. Обаче.... разликата не е толкова голяма колкото би ми се искало. Верно че смесообразуването е малко по добро от класическият случай с една пръскалка, но е далеч от съвременните решения.
                      Малко офф и от мене:
                      тва ВАГ и сега си го правят - фулл груп, демек четирите инжектора пръскат заедно.

                      Иначе по темата - щом сондата е "чистена" (каквото и да значи), има голяма вероятност да е пътник. Тя по принцип даже не трябва да се пипа, камо ли да се чисти.
                      166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                      ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                        И четирите инжектора пръскат едновременно. Тоест подава се гориво и когато даден цилиндър не е в такт всмукване. И при 1.6 е така като там поне се по двойки.
                        Знаех че има нещо съмнително в 1.3 боксер и бях чувал че е малко по "странен инжекцион", и че е с 4 бр. инжектори е така, ама това че пръскат едновременно пък не го знаех
                        Мисля че това обяснява и големият разход, но така като пръсне в цилиндър, който не е в такт, не се ли бъгва образуването на горивна смес?

                        ОК, инжекторите пръскат едновременно:

                        ако да речем 1-ви цилиндър е във фаза "всмукване на свежа горивна смес" и инжектора пръсне това е коректно, но

                        ако същевременно 3-ти цилиндър е във фаза "изхвърляне на изгорялата горивна смес" и инжектора пръсне нова горивна смес, то тогава тази горивна смес отива по дяволите, защото изпускателният клапан е отворен.
                        прав ли съм, или се бъркам нещо

                        По темата: преди време и аз се молех на специалистите във Форума да ми диагностицират проблемите, ама се обедих че колкото и да са начетени хората тук, не става без стенд и диагностика
                        Last edited by ves_v8; d.m.y г., 21:13.
                        In God we trust, all others pay cash.
                        Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
                        Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от ves_v8 Покажи съобщение
                          ...
                          Мисля че това обяснява и големият разход, но така като пръсне в цилиндър, който не е в такт, не се ли бъгва образуването на горивна смес?

                          ОК, инжекторите пръскат едновременно:

                          ако да речем 1-ви цилиндър е във фаза "всмукване на свежа горивна смес" и инжектора пръсне това е коректно, но

                          ако същевременно 3-ти цилиндър е във фаза "изхвърляне на изгорялата горивна смес" и инжектора пръсне нова горивна смес, то тогава тази горивна смес отива по дяволите, защото изпускателният клапан е отворен.
                          прав ли съм, или се бъркам нещо


                          ...
                          Ем нека си е отворен, нали всмукателният е затворен Няма къде да върви. Сместа се образува в колектора преди смукателните клапани, чака там и като си й дойде ред се всмуква.
                          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от tonov Покажи съобщение
                            Ем нека си е отворен, нали всмукателният е затворен Няма къде да върви. Сместа се образува в колектора преди смукателните клапани, чака там и като си й дойде ред се всмуква.
                            Колко съм глупав Всъщност в действителност инжектора пръска в колектора, а не директно в горивната камера следователно няма значение. А аз май се пообърках с FSI на Ауди, където инжектора псърка директно в цилиндъра!
                            Тонов, благодаря ти за разяснението, колега!

                            Извинявам се че спамя в темата на колегата, ама за мен е важно да знам как стоят нещата
                            In God we trust, all others pay cash.
                            Alfa Romeo 145 1.3 Boxer - Ex-car
                            Оpel Vectra C 2.2i '08 Elegance

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ivan dimitrov Покажи съобщение
                              И четирите инжектора пръскат едновременно. Тоест подава се гориво и когато даден цилиндър не е в такт всмукване. И при 1.6 е така като там поне се по двойки.
                              Едноточковото впръскване или моноинжекцион е нещо много различно от това, което се слага на боксерите. Това, че си решил, че разликите са минимални си е за твоя сметка.

                              Системата за впръскване на бензин на 1.3 боксера е толкова моноинжекцион, колкото и тези, които се слагат на 1.6 боксера. Работата на дюзите на рочестера и мотроника, които се слагат на 1.6 двигателя е същата, както на марелито – впръскват едновременно.
                              Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

                              Comment

                              Working...
                              X